It is currently Mon 27 Mar, 2017 18:31

All times are UTC + 2 hours

Page 1 of 1 [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Apple OS Sierra lettertype probleem
PostPosted: Thu 20 Oct, 2016 14:47 
Registered
Registered

Hallo mede Facturama gebruikers,

Sinds de update naar MAC OS Sierra komt de PDF layout er niet meer goed uit, het lijkt erop alsof de lettertypes te groot worden weergegeven waardoor het factuurnummer ed. niet meer past in de vakjes...dit kijkt erg rommelig en geen factuurnummer meer te zien.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Alvast bedankt voor de moeite...

Gr Berry Smits

Profile  

Post subject: Re: Apple OS Sierra lettertype probleem
PostPosted: Wed 26 Oct, 2016 12:38 
Site Admin
Site Admin

Berry Smits wrote:
Sinds de update naar MAC OS Sierra komt de PDF layout er niet meer goed uit, het lijkt erop alsof de lettertypes te groot worden weergegeven waardoor het factuurnummer ed. niet meer past in de vakjes...dit kijkt erg rommelig en geen factuurnummer meer te zien.

Hallo Berry,
Dat probleem doet zich hier niet voor.
Zou je mij een voorbeeld-factuur en je briefpapier.pdf willen mailen?

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Thu 27 Oct, 2016 12:48 
Registered
Registered

Hallo Bert,

Ik heb dus hetzelfde probleempje, heb reeds een factuur naar je gemaild!

Ook zijn na het aanmaken van een nieuwe debiteur bijna al mijn debiteuren verdwenen in het programma, kan de selectie van een groep binnen de contacten ook niet meer maken!

Groet, JP

Profile  

PostPosted: Thu 27 Oct, 2016 14:30 
Site Admin
Site Admin

Jean Pierre wrote:
Ik heb dus hetzelfde probleempje, heb reeds een factuur naar je gemaild!

Niet ontvangen (inmiddels wel). Maar geen nood, het probleem is gelokaliseerd: Apple heeft weer een aantal nieuwe bugs geïntroduceerd.
De bug in Mail.app die in Januari !! gemeld is, is ook nog steeds niet gerepareerd. Het zou fijn zijn als Apple stopt met het toevoegen van functies, maar zich eerst bezig gaat houden met het fixen van problemen met de bestaande functies.

Anyhow, ik denk wel een manier te hebben om deze pdf-bug in Sierra te omzeilen.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Thu 27 Oct, 2016 14:43 
Site Admin
Site Admin

Jean Pierre wrote:
Ook zijn na het aanmaken van een nieuwe debiteur bijna al mijn debiteuren verdwenen in het programma, kan de selectie van een groep binnen de contacten ook niet meer maken!

Apple heeft de beveiliging van de contacten (en agenda, etc.) verder aangescherpt. Dat is op zich een goede zaak. Het heeft echter wel tot gevolg dat een programma op een specifieke manier de contacten moet opvragen.

Ik hoop binnen een paar dagen (als die pdf-ellende verholpen is) een update uit te brengen.

Het goede nieuws is dat Apple de laatste maanden razendsnel is met het keuren van updates.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Mon 31 Oct, 2016 21:53 
Site Admin
Site Admin

admin wrote:
Het goede nieuws is dat Apple de laatste maanden razendsnel is met het keuren van updates.

Ook nu heeft Apple alle snelheidsrecords gebroken: goedkeuring binnen 48 uur. Hulde!

De nieuwe update verhelpt de problemen met het adresboek.
Daarnaast kunnen berichten nu weer overgedragen worden aan Mail.app. Alleen biedt Apple geen mogelijkheid om ze direct te versturen. Facturama zet de berichten in Mail.app klaar, maar je moet zelf naar Mail.app om op de verzendknop te klikken.

Tevens is een begin gemaakt met het verhelpen van het probleem met lettertypes.
De lettertypes worden nu niet meer uit de pdf-template gehaald, maar dienen ingesteld te worden bij de instellingen.

Binnenkort de volgende update waarbij ook de locaties van de verschillende onderdelen ingesteld kunnen worden bij de instellingen.
De vormgeving via Annotations in de pdf komt daarmee te vervalen.

Bert Rozenberg
 Profile  

Post subject: Re: Facturen en offertes langer dan 1 pagina!
PostPosted: Sat 07 Jan, 2017 20:34 
Registered
Registered

Hallo,

Heb deze morgen de update gedaan en zit met een vervelend probleem !!
Ervoor schreef Facturama facturen en kopie van de facturen en de offertes niet meer weg en ik dacht dat dit met de update zou opgelost zijn maar nu is het probleem veel erger!

Mijn layout van eigen briefpapier is verdwenen en kan dit niet meer in orde krijgen, zelfs in het origineel kan je niets verplaatsen of aanpassen, ik krijg de melding dat er in het briefpapier.pdf geen wijzigingen mogelijk zijn in het origineel, daardoor wordt er een kopie gemaakt !!!

Wat kan doe ik fout of zit er een bug in de update?

Graag info aub?

Mvg,
Hans

Profile  

Post subject: Re: Facturen en offertes langer dan 1 pagina!
PostPosted: Sat 07 Jan, 2017 21:16 
Site Admin
Site Admin

Hans Piron wrote:
Mijn layout van eigen briefpapier is verdwenen en kan dit niet meer in orde krijgen, zelfs in het origineel kan je niets verplaatsen of aanpassen, ik krijg de melding dat er in het briefpapier.pdf geen wijzigingen mogelijk zijn in het origineel, daardoor wordt er een kopie gemaakt !!!

Wat kan doe ik fout of zit er een bug in de update?

Geen van beide: eerst je oplossing, daarna wat uitleg.
- Schrijf je aangepaste briefpapier naar je bureaublad.
- Verplaats het vervolgens naar de juiste plaats (je wachtwoord wordt gevraagd).
- Klaar.

Algemene uitleg:
Apple heeft bij OS X 10.12 een bug geïntroduceerd waardoor de lettertypes niet meer uit de pdf te halen zijn.
Om die reden hebben we Facturama aangepast zodat de gebruiker bij de instellingen de lettertypes in kon stellen.
Daar hebben we verder op geborduurd door ook de mogelijkheid te bieden de verschillende locaties in te stellen.
Met OS X 10.12.2 heeft Apple de bug verholpen. In de laatste update van Facturama hebben we ervoor gezorgd dat zowel de nieuwe (via de instellingen) als de oude (via de pdf) methode werkt.
Om ervoor te zorgen dat Facturama de gegevens uit de pdf leest, moet briefpapier.pdf een nieuwe datum krijgen. Die weg was jij al aan het bewandelen.
Vanuit je pdf-editor naar de support directory schrijven is niet mogelijk. De directory is beveiligd. Eerst de pdf naar een andere plaats schrijven en vervolgens naar de support-directory verplaatsen, is daarvoor de oplossing.

Een andere oplossing (als je niets aan briefpapier.pdf wilt veranderen):
- Start het programma Terminal.
- In Terminal toets "touch " (zonder aanhalingstekens, maar met spatie aan het einde).
- Sleep vervolgens briefpapier.pdf naar het Terminal venster.
- Activeer het Terminal venster en druk op Return.
- Als alles goed gegaan is, heeft briefpapier.pdf nu een nieuwe datum.

Als laatste nog even een standje uitdelen: plaats de volgende keer je vraag in het juiste forum-onderwerp.
Je vraag heeft niets te maken met "Facturen en offertes langer dan 1 pagina!".
De vriendelijkheid van je vraag en het belang hebben ervoor gezorgd dat we je bericht niet gewist hebben.

Laat ff weten of je met bovenstaande tips resultaat bereikt hebt.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Sun 08 Jan, 2017 13:02 
Registered
Registered

Geachte,

Alvast bedankt voor het snelle antwoord en mijn excuses voor het verkeerd posten van mijn vraag, hoop dat mijn antwoord wel goed staat.

Echter ik heb heel wat uren gespendeerd om het zelf proberen op te lossen op een andere mannier zoals beschreven, het is gelukt maar heb nu het probleem dat in instellingen bij briefpapier de instellingen die ik invoer verdwijnen nadat Facturama afgesloten wordt, telkens moet ik opnieuw alles instellen, ook na kiezen opslaan.

Nu een wachtwoord heb ik niet moeten ingeven, ik heb de pdf naar bureablad geschreven en naam aangepast, nadien sleep ik hem naar directory en deed de stappen zoals voorheen de update, dan paste ik de layout aan en schreef ik deze als kopie terug weg, hernoemde ik terug de pdf en sleepte ik hem terug naar directory, zo is het uiteindelijk gelukt.

Wat doe ik dan fout bij instellingen van briefpapier, dat deze instellingen en kleuren niet opgeslagen worden.

Alvast bedankt voor de uitleg voor de pdf, als ik briefpapier kan oplossen is alles top.

Fijn weekend alvast.

Mvg,

Hans Piron

Profile  

PostPosted: Sun 08 Jan, 2017 23:39 
Site Admin
Site Admin

Hans Piron wrote:
Echter ik heb heel wat uren gespendeerd om het zelf proberen op te lossen op een andere mannier zoals beschreven, het is gelukt maar heb nu het probleem dat in instellingen bij briefpapier de instellingen die ik invoer verdwijnen nadat Facturama afgesloten wordt, telkens moet ik opnieuw alles instellen, ook na kiezen opslaan.

Je kunt de vormgeving in de pdf aangeven door middel van annotations, of gebruik maken van de instellingen. Het is of het een of het ander.

Ik zal morgen eens kijken naar het opslaan van de instellingen.

Bert Rozenberg
 Profile  

Page 1 of 1 [ 10 posts ] 

All times are UTC + 2 hours