It is currently Thu 27 Jul, 2017 10:52

All times are UTC + 2 hours




 Page 2 of 2 [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Mon 03 Nov, 2014 09:38 
Registered
Registered

Joined: Fri 27 Jan, 2012 23:17
Posts: 14
Wanneer kunnen we dan de update verwachten? Ik krijg het programma niet eens meer opgestart, anders was ik nu weer terug gegaan naar lokaal gebruik.

Gr,

Falco


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Mon 03 Nov, 2014 10:51 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat 25 Dec, 2004 16:19
Posts: 424
Falco van Loon wrote:
Wanneer kunnen we dan de update verwachten?

Zodra we klaar zijn met testen, hem ingediend hebben bij de App Store en Apple hem goedgekeurd heeft.



_________________
Met vriendelijke groeten,

Bert Rozenberg
Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Mon 10 Nov, 2014 02:44 
Registered
Registered

Joined: Fri 27 Jan, 2012 23:17
Posts: 14
Intussen is de update geïnstalleerd en Facturama werkt weer. Maar nu dient het volgende probleem zich aan: ik kan niet synchroniseren met iCloud. Ik heb nu alleen de facturen tot mei dit jaar in beeld, wat mij sterk de indruk geeft dat ik weer in de lokale database werk en niet die van iCloud. Bij de instellingen heb ik wel aangegeven dat er met iCloud gesynchroniseerd moet worden. Wat moet ik nog doen om weer alle facturen uit de cloud in beeld te krijgen?

Gr, Falco


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Mon 10 Nov, 2014 17:53 
Registered
Registered

Joined: Tue 13 Dec, 2011 23:18
Posts: 21
Attachment:
File comment: Een van de knoppen blijft op "BEZIG" staan sinds de update naar 2.0
Schermafbeelding 2014-11-09 om 12.55.33 copy.jpg
Schermafbeelding 2014-11-09 om 12.55.33 copy.jpg [ 139.05 KiB | Viewed 12927 times ]


Zie screenshot, als ik verder op facturen klik zie ik de laatste 44 facturen niet meer terug.
Ik kan nu dus geen gebruik meer maken van het programma?

Graag advies!

Groet, Jean Pierre


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Mon 10 Nov, 2014 21:04 
Registered
Registered

Joined: Tue 13 Dec, 2011 23:18
Posts: 21
Overigens na het updaten van de iPhone App, zijn ook daar alle nieuwere facturen verdwenen!
Hier staan dus dezelfde in als bij de Facturama op mijn MacBook, sync werkt dus weer wel ;-)

Helaas dus nog steeds al mijn offertes en facturen kwijt van na omstreeks april!

Groet, JP


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Mon 10 Nov, 2014 21:11 
Registered
Registered

Joined: Tue 13 Dec, 2011 23:18
Posts: 21
Nog een aanvulling, dit bemerk in nu net pas!

Bij de instellingen springt alles steeds terug op "alle contacten" dus niet op de groep "Debiteuren" ook alle andere instelling vervallen als ik het programma heb afgesloten, daarna staan instellingen weer op standaard! dus "print briefhoofd" i.p.v. door mij ingesteld "print achtergrond" enz...
Als ik probeer een nieuwe factuur te maken gebruikt hij gewoon het opvolgende factuurnummer van de facturen die in Facturama zijn... dat gaat dus fout!

Wellicht helpt dit bij het zoeken naar de oorzaak!


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Tue 11 Nov, 2014 13:09 
Registered
Registered

Joined: Tue 13 Dec, 2011 23:18
Posts: 21
Vergeet het laatste bericht, de instellingen worden nu wél bewaard!


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Sun 16 Nov, 2014 00:30 
Registered
Registered

Joined: Fri 27 Jan, 2012 23:17
Posts: 14
Beste Bert,

Kun je aub nog een reactie geven op mijn bericht van 10 nov?

Gr,

Falco


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Sun 16 Nov, 2014 19:42 
Registered
Registered

Joined: Fri 28 Mar, 2014 18:35
Posts: 11
Beste,

Heb update gehad van Facturama. Dat vind ik opzicht niet erg.
Ik ben ook met iCloud verbonden en kan maar zien tot factuur 21, terwijl ik al in de 40 zit.
Hoe kan ik dat verhelpen


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Tue 18 Nov, 2014 12:33 
Registered
Registered

Joined: Fri 28 Mar, 2014 18:35
Posts: 11
Beste Bert,

Heb je misschien al een oplossing voor het verdwijnen van de facturen met gebruik van I cloud.
Ik kan wel facturen maken maar alleen met de verkeerde nummer, zowat het zelfde geval als Jean Pierre.
Het begint een klein beetje dringend te worden.

Met meeste hoogachting,

Dave


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Wed 19 Nov, 2014 00:53 
Registered
Registered

Joined: Fri 28 Mar, 2014 18:35
Posts: 11
Bert,

Facturama werkt wel, alleen met de verkeerde nummering.
Kan je aub helpen, hetzelfde probleem als JP.
Het is echt dringend aan het worden.


mvg,

Dave


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Thu 20 Nov, 2014 22:14 
Registered
Registered

Joined: Fri 27 Jan, 2012 23:17
Posts: 14
Beste Bert,

Voor de derde keer het verzoek om een reactie op mijn bericht van 10 november j.l. (zie hierboven). Intussen kan ik al geruime tijd geen gebruik maken van het pakket omdat er allerlei facturen missen.
Het begint langzaamaan heel erg vervelend te worden. Dit kost allemaal zinloze energie en frustratie. Dit forum is onze enige manier om tot een oplossing te komen en dan is het des te vervelender als er geen reactie komt op een groot probleem.

Graag per ommegaande je oplossing!

Groet,

Falco


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Sat 07 Mar, 2015 13:59 
Registered
Registered

Joined: Sat 07 Mar, 2015 12:46
Posts: 3
Ik gebruik al enkele maanden facturama en synchroniseerde vroeger via dropbox tussen mijn imac en mijn macbook air.
Vorige week heb ik op de beide computers een volledig systeemherstel gedaan. Eerst op de imac, die na het herstel met facturama alle gegevens heeft kunnen ophalen (wel via iCloud). Maar de verdere synchronisatie werkte niet, noch via iCloud, noch via dropbox. Ik gebruik nu facturama enkel op de imac, aangezien alleen hier de gegevens helemaal up to date zijn. De macbook air heb ik ondertussen ook volledig systeem herstel gedaan, en na dit systeemherstel heeft facturama een deel van de gegevens terug kunnen ophalen maar een deel ook niet. Verdere synchronisatie gebeurt helemaal niet. Noch via iCloud, noch via dropbox. Ik gebruik OSX Yosemite 10.10.2 op de beide computers. Kan iemand mij verder helpen met de synchronisatie van facturama. Bij voorkeur via iCloud , omdat ik iCloud ook voor heel veel andere toepassingen gebruik.

Alvast bedankt.


Offline
 Profile  
 
 Post subject: Re: iCloud Facturama
PostPosted: Sat 07 Mar, 2015 14:40 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat 25 Dec, 2004 16:19
Posts: 424
Maarten Sevenhans wrote:
Kan iemand mij verder helpen met de synchronisatie van facturama. Bij voorkeur via iCloud , omdat ik iCloud ook voor heel veel andere toepassingen gebruik.


Een 'reset' uitvoeren is bij Dropbox erg makkelijk:
    - Schakel de synchronisatie uit bij Facturama op je Mac.
    - Verwijder Facturama van je iPhone/iPad.
    - Open je Dropbox-map en wis de inhoud van de Facturama map (niet de map zelf).
    - Schakel de Dropbox synchronisatie in op de Mac-versie.
    - Wacht een half uurtje.
    - Installeer Facturama opnieuw op je iPhone/iPad.
    - Schakel de Dropbox-synchronisatie in op je iPhone/iPad.

Overigens hebben we net een update van Facturama naar de App Store gestuurd.
Deze gebruikt de snellere Sync-API van Dropbox en de CloudKit-API van iCloud.
Hierdoor werkt de synchronisatie veel sneller en efficiënter.



_________________
Met vriendelijke groeten,

Bert Rozenberg
Offline
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
 Page 2 of 2 [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:

cron