It is currently Fri 23 Jun, 2017 10:31

All times are UTC + 2 hours

Page 1 of 1 [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tijdelijke oplossing voor OS X 10.9
PostPosted: Wed 13 Nov, 2013 12:21 
Site Admin
Site Admin

Bij de versie van Facturama die we recentelijk naar de App Store gestuurd hebben, gaat de controle van het certificaat niet goed waardoor Apple hem (terecht!) geweigerd heeft.
Dat betekent dat we hem opnieuw in moeten dienen en weer een tijd wachten op goedkeuring. Maar dat gaat te lang duren.
Om die reden hebben we besloten een tijdelijke versie te maken. Deze versie werkt tot het einde van 2013, zodat wij de tijd hebben het e.e.a. op te lossen en u toch facturen kunt maken.

De tijdelijke versie met uitgebreide beschrijving kunt u HIER downloaden.

Vragen en/of discussies gaarne in dit forum.

Bert Rozenberg
 Profile  

Post subject: Re: Tijdelijke oplossing voor OS X 10.9
PostPosted: Wed 13 Nov, 2013 15:24 
Registered
Registered

Bedankt voor de (tijdelijke) oplossing, echter zit ik met de volgende vragen.

Wat gebeurt er met de database met facturen en offerte na installatie en na installatie van definitieve versie.

Zijn de data nu aanpasbaar, aangezien ik nu al facturen handmatig heb gemaakt en daar al data op staan, deze moeten uiteraard wel overeenkomen.

Blijft de configuratie staan na een update of installatie.

Ik vraag dit omdat ik mijn facturen nu ook al 2 weken zelf maak en deze nu handmatig moet overtikken will ik dit sluitend houden, dit zie ik niet nog een keer zitten na een update.

Daarnaast ben ik natuurlijk wel blij dat er een tijdelijke oplossing is, zolang die maar niet voor meer werk zorgt na een update.

Profile  

PostPosted: Wed 13 Nov, 2013 17:07 
Site Admin
Site Admin

Richard van Wijngaarden wrote:

Wat gebeurt er met de database met facturen en offerte na installatie en na installatie van definitieve versie..

Niets. Die gaan naadloos over.

Quote:
Zijn de data nu aanpasbaar, aangezien ik nu al facturen handmatig heb gemaakt en daar al data op staan, deze moeten uiteraard wel overeenkomen.

Nee, maar als je in de systeemvoorkeuren de datum terugzet, kun je de facturen de juiste datums meegeven.
Wil je zeker zijn dat het verzetten van de datum verder geen invloed heeft, dan zou je de computer los kunnen koppelen van het internet.

Quote:

Ja.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Wed 13 Nov, 2013 22:16 
Registered
Registered

Richard van Wijngaarden wrote:

Wat gebeurt er met de database met facturen en offerte na installatie en na installatie van definitieve versie.

Ik vraag dit omdat ik mijn facturen nu ook al 2 weken zelf maak en deze nu handmatig moet overtikken will ik dit sluitend houden, dit zie ik niet nog een keer zitten na een update.

Daarnaast ben ik natuurlijk wel blij dat er een tijdelijke oplossing is, zolang die maar niet voor meer werk zorgt na een update.

Oke factureren gaat gelukkig weer goed, ook met de data is het gelukt.

Klopt het dat het Online gedeelte nog geen "fix" heeft gehad, ik krijg bij synchroniseren een crash na de melding "lijst ontvangen", hij heeft dan niets gesynchroniseerd.

Het is overbodige luxe maar dacht toch het melden waard.

Profile  

PostPosted: Tue 19 Nov, 2013 22:00 
Registered
Registered

Voor nu ben ik even geholpen, ik kan in elk geval wel facturen maken, maar hij blijft op rare momenten crashen.
Ik werk met 3 BTW percentages, een factuur schrijven met 2 of meer percentages kan niet een keer.
Hij crasht dan. Via een omweg lukt het wel, eerst 19%, opslaan, dan met 2 of 3 keer crash kan ik 6% of 0% toevoegen.
Wanneer ik vervolgens een factuur maak met een ander percentage crasht hij eerst drie keer en dan doet ie het pas.
Zelfde geldt wanneer ik hem wil aangeven als betaald.

Profile  

PostPosted: Tue 19 Nov, 2013 22:01 
Registered
Registered

eh, 21 % natuurlijk

Profile  

PostPosted: Wed 20 Nov, 2013 01:02 
Site Admin
Site Admin

Ellen Pieterse wrote:
Voor nu ben ik even geholpen, ik kan in elk geval wel facturen maken, maar hij blijft op rare momenten crashen.
Ik werk met 3 BTW percentages, een factuur schrijven met 2 of meer percentages kan niet een keer.
Hij crasht dan.

Hmm, dat zou niet 'mogge magge'. Vreemd is dat ik het niet kan produceren. Ik kan net zoveel BTW percentages gebruiken als ik wil.
Zou je mij de bijbehorende crashlog willen sturen?
Die vind je op deze manier:
- Start het programma Console
- Zorg dat de bestandenlijst zichtbaar is
- Onder 'Diagnostische rapporten gebruikers' vind je de crashlogs
- Sleep het betreffende log naar een e-mail.

Alvast bedankt.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Sun 01 Dec, 2013 13:41 
Registered
Registered

admin wrote:
Ellen Pieterse wrote:
Hij crasht dan.

Hmm, dat zou niet 'mogge magge'. Vreemd is dat ik het niet kan produceren. Ik kan net zoveel BTW percentages gebruiken als ik wil.
Zou je mij de bijbehorende crashlog willen sturen?
Die vind je op deze manier:
- Start het programma Console
- Zorg dat de bestandenlijst zichtbaar is
- Onder 'Diagnostische rapporten gebruikers' vind je de crashlogs
- Sleep het betreffende log naar een e-mail.

Alvast bedankt.

Ik heb het ook even geprobeerd maar ik heb hier geen problemen in ondervonden, ook het crashen gebeurt hier niet meer.

Wel is er een issue met de synchronisatie naar de FTP server, wanneer ik op synchroniseer klik zie ik als laatste "lijst ontvangen" 2 keer en dan klapt hij er uit, er wordt dan ook overigens niets naar de server verzonden.

Profile  

Page 1 of 1 [ 8 posts ] 

All times are UTC + 2 hours