It is currently Thu 25 May, 2017 01:35

All times are UTC + 2 hours

Page 2 of 2 [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: contacten
PostPosted: Wed 25 Mar, 2015 11:32 
Registered
Registered

Ik heb een probleem met Facturama 2.2 op een MacBook Air 2014 met OS X 10.10.2

Facturama is geïnstalleerd op een nieuwe MacBook Air en de map Facturama van de oude Mac heb ik in de User/Bibliotheek/Application Support gezet. Op het moment dat ik op 'Relaties' klik, of een nieuwe factuur aanmaak en dan een adres wil toevoegen krijg ik een draaiende strandbal.

Ik heb alle voorkeursbestanden weggegooid en in- en uitgelogd. Toen dat niet hielp heb ik Facturama volledig opnieuw geïnstalleerd. Ook met een volledig nieuwe installatie kreeg ik de strandbal.

Daarna heb ik voorkeursbestanden en de cache van Contacten weggegooid. Ook dat hielp niet, terwijl dat bij eerdere problemen wel hielp.

Crash reports zijn naar Apple verzonden.

Profile  

PostPosted: Wed 25 Mar, 2015 11:50 
Site Admin
Site Admin

JJC Nouws wrote:
Op het moment dat ik op 'Relaties' klik, of een nieuwe factuur aanmaak en dan een adres wil toevoegen krijg ik een draaiende strandbal.

Zie het begin van dit onderwerp voor de oplossing.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Thu 26 Mar, 2015 00:44 
Registered
Registered

admin wrote:
JJC Nouws wrote:
Op het moment dat ik op 'Relaties' klik, of een nieuwe factuur aanmaak en dan een adres wil toevoegen krijg ik een draaiende strandbal.

Zie het begin van dit onderwerp voor de oplossing.

Nou dacht ik dat ik toch echt alles goed had gedaan. Dat was het inderdaad.
Misschien is een dialoogvenster dat meldt dat je vergeten bent een groep adressen te selecteren handiger dan een programma dat geforceerd moet afgebroken worden?

Profile  

PostPosted: Thu 26 Mar, 2015 01:36 
Site Admin
Site Admin

JJC Nouws wrote:
Misschien is een dialoogvenster dat meldt dat je vergeten bent een groep adressen te selecteren handiger dan een programma dat geforceerd moet afgebroken worden?

Het fixen van die bug (want dat is het) ligt meer voor de hand.

Ik hoop dat Apple hem snel goedkeurt.

Bert Rozenberg
 Profile  

PostPosted: Wed 23 Dec, 2015 23:50 
Registered
Registered

Ik gebruik Facturama al jaren, maar kan nu opeens geen debiteur meer terugvinden terwijl ik hem wel heb toegevoegd in contacten, en daarna in de lijst met debiteuren heb gesleept.

Dan zou Facturama als ik daarna opstart de nieuwe klant toch moeten opnemen? Zo gaat het normaal gesproken altijd.

Snap er niets van dat dit net gebeurt.

Ik sluit Facturama af voordat ik hem weer opstart. De computer helemaal uitzetten en dan weer aan helpt ook niet.

Wie weet een oplossing?

Profile  

PostPosted: Thu 24 Dec, 2015 00:09 
Site Admin
Site Admin

Maarten Hoogslag wrote:
Ik gebruik Facturama al jaren, maar kan nu opeens geen debiteur meer terugvinden terwijl ik hem wel heb toegevoegd in contacten, en daarna in de lijst met debiteuren heb gesleept.
Dan zou Facturama als ik daarna opstart de nieuwe klant toch moeten opnemen? Zo gaat het normaal gesproken altijd.

Omdat een aantal klanten problemen hebben met het adresboek van OS X (Contacten), hebben we het systeem iets gewijzigd.
De klanten die problemen hebben met de Contacten van OS X, kunnen nu gewoon contacten aan Facturama toevoegen.
Om dat mogelijk te maken, hebben we de automatische synchronisatie uit moeten schakelen. Dat moet je nu handmatig doen. Omdat dat niet zo vaak gebeurt, leek dat ons geen probleem. We moeten alleen de handleiding nog aanpassen.

Als je een contact in Contacten (het adresboek van OS X) toegevoegd of aangepast hebt, ga dan naar de Relaties-tab van Facturama. Onderin het scherm zie je het Contacten-icoontje. Klik daar op en de synchronisatie zal plaatsvinden.

Ik zal kijken of er in de configuratie-schermen een plekje is om een vinkje 'synchroniseer automatisch' te plaatsen.

Bert Rozenberg
 Profile  

Page 2 of 2 [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours